Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 1994

Mazda MX-5 z 1994 roku to model napędzany silnikiem benzynowym 1.6, 1.8, który zyskał sobie ogromną popularność w Stanach Zjednoczonych. Auto osiąga długość ok. 4m. Silnik umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś. Twórcy japońskiej marki, jak zwykle postawili na fantastyczne właściwości jezdne samochodu. W układzie kierowniczym zastosowano przekładnię zębatkową i jest wyjątkowo czuły, dzięki czemu prowadzenie staje się źródłem najprawdziwszej przyjemności. Przednie zawieszenie opiera się na podwójnych wahaczach, z tyłu zaś zastosowano rozwiązanie w postaci zawieszenia wielokrążkowego. Imponującym osiągnięciem konstruktorów jest uzyskanie idealnego rozkładu masy na obie osie, który wynosi 50:50.

Pierwsza generacja modelu MX-5 została wypuszczona już w 1989 roku. Samochody posiadały opcjonalnie twardy dach, wykonany z kompozytu SMC. Popyt na modele pierwszego sortu był przeogromny i doszło nawet do tego, że przekroczył podaż. W Japonii, samochód nie występował jako Mazda, ponieważ producent postanowił przeprowadzić eksperyment z tworzeniem osobnej marki dla luksusowych modeli tworzonych przez siebie aut. Z tego względu Mazda MX-5 była sprzedawana w Kraju Kwitnącej Wiśni jako Eunos Roadster.

Standardowa skrzynia biegów to 5-biegowa przekładnia manualna. W Japonii i USA opcjonalnie oferowano klientom również automat. Japońska i amerykańska wersja otrzymała ponadto opcjonalną szperę, jednak tylko i wyłącznie w przypadku samochodów wyposażonych w ręczną skrzynię biegów. Aby zaproponować wyjątkowo korzystną cenę podstawową, standardowa wersja była dość prymitywna. Oferowano w jej ramach m.in.: stalowe felgi czy ręcznie otwierane szyby. Auta w tej wersji nie posiadały radia ani klimatyzacji. Udogodnienia w rodzaju wspomagania kierownicy, klimatyzacji czy radia zostały zaczęto dodawać do wyposażenia podstawowego znacznie później. Karoserię wykonano ze stali, z aluminiowym nalotem. Model podstawowy wyposażony jest w felgi stalowe z modelu 323/Protege.