Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 1995

Mazda MX-5 z 1995 roku to model napędzany silnikiem benzynowym 1.6, 1.8, który umieszczano z przodu. W roku 1994 do modelu wprowadzono mocniejsze silniki BP-ZE o pojemności 1.8l. Dodatkowo do wyposażenia dodano również dwie poduszki powietrzne. Wzmocniono również konstrukcję. Co ważne, rocznik ’95 to jeden z dwóch, w którym karoseria występowała w kolorze jasny metalic (Laguna Blue Mica). Stanowi więc on nie lada gratkę dla kolekcjonerów. Auto z 1995 roku może występować w wersji sportowej, do której dołączano amortyzatory Bilstein, dokładki zderzaków, mające usuwać z drogi zbędne elementy, a także wspomaganie kierownicy. W nadwoziu natomiast nie wprowadzono żadnych zmian.

Ten rocznik należy do pierwszej generacji modelu. Może więc posiadać opcjonalnie wyjątkowo twardy dach wykonany z kompozytu SMC. Wersja podstawowa może być wyposażona również w felgi stalowe z modelu 323/Protege. Karoseria wykonana jest ze stali, a ponadto posiada delikatny aluminiowy nalot. Samochody sprowadzane z Japonii mogą występować jako Eunos Roadster. Jest to po prostu ukrywające się pod pseudonimem MX-5. Nazwa wzięła się stąd, że producent chciał przeprowadzić eksperyment wypuszczenia samochodu nowej marki. Interesowała go odpowiedź ze strony rynku, stąd ten nietypowy kamuflaż, na który się zdecydował.

Auto standardowo wyposażone jest w manualną pięciobiegową skrzynię. Modele sprzedawane w Japonii i USA mogły posiadać również wersję automatyczną. Ponadto w przypadku pojazdów z ręczną skrzynią biegów proponowano również opcjonalnie szperę. W celu zbicia ceny wersję standard wyposażono dość prymitywnie. Oferowano w jej ramach m.in.: stalowe felgi czy ręcznie otwierane szyby. O radiu czy klimatyzacji nie mogło nawet być mowy. Udogodnienia w rodzaju wspomagania kierownicy, klimatyzacji czy radia zostały zaczęto dodawać do wyposażenia podstawowego znacznie później. Za to, jak widać, inne wersje mogą posiadać znacznie bogatsze wyposażenie, co dziś przemawia na korzyść tego modelu.