Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 1996

MX-5 z roku 1996 to dziś dość sędziwy model. Jest napędzany silnikiem benzynowym o objętości skokowej 1.6 lub 1.8l. Samochód osiąga długość 4m. W autach z rocznika 1996 zwiększono moc silnika 1.8 ze 133 do 135 KM. Wzrosła również masa własna pojazdu, osiągając ostateczną wartość 990 kilogramów. W związku z tym zwiększyła się także wydajność, ponieważ zapas mocy został niejako zniwelowany przez dodaną masę. W Europie silnik 1.6l również pozostał w sprzedaży i stanowił wariant niskobudżetowy. Jednak moc tego silnika jest znacznie mniejsza, bo wynosi zaledwie 90KM. Ponadto modele japońskiej i amerykańskie zostały wyposażone w nową szperę, która okazała się znacznie bardziej wytrzymała niż poprzednia.

Rocznik 1996 napędzany jest na tylną oś. Zawieszenie z przodu opiera się na podwójnych wahaczach, z tyłu zamontowane zostało natomiast zawieszenie wielokrążkowe. Układ kierowniczy posiada przekładnie zębatkową i odznacza się wyjątkową czułością. Jeśli chodzi o właściwości jezdne modelu, producent jak zwykle stanął na wysokości zadania. Prowadzenie, niezależnie od rocznika, zawsze należy do przyjemności. Na wspaniałe właściwości tego modelu wpływa osiągnięcie konstruktorów, polegające na uzyskaniu idealnego rozłożenia masy pojazdu na obie osie, które wynosi 50:50.

W modelu zamontowana jest manualna pięciobiegowa skrzynia. W Japonii i USA opcjonalnie oferowano klientom również egzemplarze wyposażone w automat, więc pojazdy tego rocznika stamtąd mogą posiadać automatyczną skrzynię. Z uwagi na chęć zbicia ceny, wersja standardowa oferowana była z wyjątkowo marnym wyposażeniem – jedynymi „udogodnieniami” były ręcznie otwierane szyby i stalowe felgi. Model podstawowy wyposażony jest w felgi stalowe z modelu 323/Protege. O radiu czy klimatyzacji można było najwyżej pomarzyć. Udogodnienia w rodzaju wspomagania kierownicy, klimatyzacji czy radia zaczęto dodawać do wyposażenia podstawowego znacznie później. Karoserię wykonano ze stali, z aluminiowym nalotem.