Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 1997

Mazda MX-5 z 1997 roku to model napędzany silnikiem benzynowym 1.6, 1.8, który zyskał sobie ogromną popularność w Stanach Zjednoczonych. Auto osiąga długość ok. 4m. Silnik umieszczony jest z przodu. Od poprzedniego rocznika zaczęto montować mocniejsze silniki. Moc tego o objętości skokowej 1.8l wzrosła ze 133 do 135 KM. Do 990 kg zwiększyła się również masa pojazdu. Dzięki tym wzrostom zwiększyła się również wydajność, ponieważ „nadwyżka” mocy silnika została wchłonięta przez dodatkową masę. Oczywiście w modelach z tego rocznika pojawia się także niskobudżetowy wariant motoru o objętości 1.6l. Jego moc jest, rzecz jasna, mniejsza i wynosi 90KM.

Rok 1997 to czas wycofania z produkcji pierwszej generacji. Wyjątek stanowi 400 samochodów edycji limitowanej Berkeley, którą sprzedawano jedynie w Wielkiej Brytanii w 1998 roku jako końcówkę generacji. 1500 ostatnich egzemplarzy zostało wyprodukowanych dla rynku amerykańskiego i posiada oznaczenie „STO”, co oznacza: Special Touring Option.

Auta pierwszej generacji napędzane są na oś tylną. Przednie zawieszenie oparte zostało na podwójnych wahaczach, a z tyłu zastosowano zawieszenie wielokrążkowe. Imponującym osiągnięciem konstruktorów jest uzyskanie idealnego rozkładu masy na obie osie, który wynosi 50:50. W układzie kierowniczym występuje przekładnia zębatkowa. Jest on wyjątkowo czuły i wraz z dobrej jakości zawieszeniem właściwie tworzy wspaniałe właściwości jezdne tego modelu, dzięki którym prowadzenie staje się czystą przyjemnością.

Auto pojawia się z dwiema skrzyniami biegów, choć najczęściej występuje wersja manualna. Automat pojawia się w modelach sprowadzonych z Japonii lub ze Stanów Zjednoczonych, ponieważ tylko tam ją oferowano. Wyposażenie standardowe w wielu egzemplarzach może być zaskakująco skromne – w wielu nie uświadczy się nawet radia czy klimatyzacji, o takich rarytasach, jak wspomaganie kierownicy, już nie wspominając. Pierwszą generację wspomina się jednak z pewnego rodzaju rozrzewnieniem.