Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 1998

W 1998 pojawiła się nowa, II generacja modelu. W tej wersji samochód występował z silnikami benzynowymi: 1.6, 1.6 16V, 1.8, 1.9I 16V, co stanowi zdecydowanie większy wybór niż w wersji poprzedniej. Ponadto silniki są zdecydowanie mocniejsze, co odróżnia drugą generację od pierwszej. W nowej odsłonie pojawiają się ponadto elementy zewnętrzne, definiujące w pewien sposób nową stylistykę modelu, które zostały zapożyczone z trzeciej z kolei generacji modelu RX-7.

Największa rewolucja dotyczyła przednich reflektorów, które umieszczono na stałe, zastępując te otwierane, które występowały w autach pierwszej generacji. Samochód został również w pewnym stopniu poszerzony, a także zyskał na właściwościach aerodynamicznych w porównaniu do poprzednika. Udało się współczynnik oporu powietrza sprowadzić do wartości 0,36. Duża zmianę stanowi również ulepszenie felg, opon i hamulców. W drugiej generacji ABS zaczęto oferować w standardzie. Ponadto średnica aluminiowych felg zwiększyła się do 14-15 cali, a sportowe modele zaczęto wyposażać w koła i opony 195/50V R 15.

Silnik utrzymano przy pojemności 1.8l, jednak wprowadzono w jego przypadku sporo mniejszych usprawnień. Stopień sprężania został podniesiony z 9,0:1 do 9,5:1 przez dodanie nieco wypukłych tłoków, zmieniono także konstrukcję wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi, a kolektor dolotowy został zamontowany wyżej. Wprowadzony został system VICS, czyli kolektor dolotowy o zmiennej długości, co dawało długi dolot przy niskich obrotach silnika, poprawiający charakterystykę momentu obrotowego oraz krótki dolot przy wysokich obrotach, poprawiający charakterystykę mocy. Moc nowego motoru wynosiła 144 KM (106 kW), osiągany był moment obrotowy 157 Nm. II odsłona, jak widać wiąże się ze sporymi zmianami, które zostały podyktowane przez wcześniejsze doświadczenia właścicieli aut pierwszej generacji. Wszelkie ulepszenia z całą pewnością wyszły MX-5 na zdrowie ku olbrzymiej radości szczęśliwych posiadaczy.