Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2000

Mazda MX-5 z roku 2000 to auto drugiej generacji. W modelu pojawiają się silniki benzynowe o objętości skokowej: 1.6 16V oraz 1.9 I 16V. Samochód napędzany jest na tylną oś. Auta drugiej generacji również nie zawodzą pod względem właściwości jezdnych. Układ kierowniczy jest bardzo czuły i podatny na wolicjonalne ruchy kierowcy, który może poczuć się jak wirtuoz. Zastosowano w nim przekładnie zębatkową. O zawieszeniu tego modelu można mówić również tylko w samych superlatywach. Z przodu oparte zostało na podwójnych wahaczach, z tyły zaś występuje zawieszenie wielokrążkowe. Napęd obejmuje tylną oś. Bez wątpienia w przypadku tego modelu przeogromną zaletę stanowi idealne (50:50) rozłożenie masy na obie osie, dzięki czemu prowadzenie pojazdu staje się wyjątkowo bezpieczne i przewidywalne.

Rocznik 2000 jest trzecim z kolei wypuszczonym w ramach drugiej generacji modelu, która znacznie różni się od generacji poprzedniej. Najbardziej charakterystyczna i widoczna na pierwszy rzut oka stała się wymiana otwieranych lamp przednich na reflektory umieszczone na stałe. W starszej wersji występowały otwierane reflektory. Podobną decyzję podjęto ze względu na bezpieczeństwo pieszych. Ponadto model z rocznika 2000 jest odrobinę szerszy niż ten, który wyprodukowano jeszcze w roku 1997. Samochód okazuje się ponadto całkiem przyzwoity pod względem właściwości aerodynamicznych. Współczynnik oporu udało się obniżyć do 0,36.

Silnik w roczniku 2000 ma pojemność skokową 1,8 l, ale w zamian i otrzymał drobne usprawnienia w porównaniu z tymi, które występowały w przypadku aut pierwszej generacji. Podniesiono stopień sprężania, zmieniono także konstrukcję wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi, a kolektor dolotowy zamontowano nieco wyżej.

Samochody drugiej generacji zostały życzliwie przyjęte przez odbiorców i słusznie, ponieważ otoczone odpowiednią troską są w stanie służyć właścicielowi przez bardzo długi czas.