Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2003

Mazda MX-5 z roku 2003 to auto drugiej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.6 16V oraz 1.8 16V. Silnik umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś. W roku 2003 Mazda rozpoczęła kampanię marketingową, której odbiorcami mieli być młodzi kierowcy. To właśnie ich koncern chciał do siebie przyciągnąć i zatrzymać. W związku z tym producent wypuścił na rynek nową wersję o nazwie MX-5 Shinsen Version (SV). „Shisnen” po japońsku oznacza „świeży”. Ta wersja stanowiła coś w rodzaju wariantu pośredniego pomiędzy modelem podstawowym a droższą wersją LS. Jego wyposażenie jest zbliżone do LS. Posiada tempomat, a także aluminiowe wykończenia. Cechą charakterystyczną „świeżego” jest również układ barw – posiada on bowiem tytanowo-srebrny lakier oraz dach i wnętrze w kolorze ciemnoniebieskim.

Poza tym większość egzemplarzy produkowanych w ramach tego rocznika posiada cechy charakterystyczne dla całej drugiej generacji. Nie zmienił się m.in. silnik BP-4W, który pozostał przy pojemności 1,8 l, ale w zamian za to otrzymał drobne usprawnienia. Podniesiono stopień sprężania, zmieniono także konstrukcję wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi, a kolektor dolotowy zamontowano nieco wyżej. Silnik B6ZE(RS) 1,6 l był jednak ciągle dostępny w Europie i Japonii. Podstawowy model NB 1,8 l był w stanie dobić do 100 km/h w 7,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 210 km/h.

Samochody drugiej generacji od samego początku mają całkiem niezłe wyposażenie podstawowe, co odróżnia je od modeli poprzedniego „pokolenia”, szczególnie zaś tych wcześniejszych. Druga generacja posiada ulepszone hamulce oraz felgi. Dodatkowo normą w tym roczniku będzie na pewno ABS. Oprócz tego warto docenić w ich przypadku wyjątkowo atrakcyjną prezencję. Auto zyskało kilka lat wcześniej jeszcze bardziej drapieżny wygląd, który koresponduje z jego doskonałymi właściwościami aerodynamicznymi. Warto pamiętać również, że modele tej generacji są przede wszystkim nieco szersze, niż ich poprzednicy.