Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2004

Mazda MX-5 z roku 2004 to auto drugiej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.6 16V oraz 1.8 16V. Silnik umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś.

Rok 2004 różni się w kontekście tego modelu od poprzednich przede wszystkim tym, że to właśnie wtedy w Japonii producent wypuścił w jego ramach Roadstera Coupe. Wersja posiadała stały twardy dach. Konstrukcja nadwozia została przerobiona w taki sposób, aby wykorzystać dach dla uzyskania lepszej sztywności nadwozia. Efekt udało się osiągnąć, a waga auta wzrosła przy tym zaledwie o 10kg. Jednak samochód jest swego rodzaju rarytasem, ponieważ wyprodukowano jedynie 350 sztuk i to jedynie w Japonii.

2004 obfitował w nowości. Wówczas wprowadzono do sprzedaży również oficjalną turbodoładowaną wersję Mazdaspeed MX-5, która w Japonii występowała jako Roadster Turbo. Silnik przy 6000 obr./min był w stanie wytworzyć moc 180KM. Z przodu miał zamontowany intercooler. Prędkość maksymalna auta z takim silnikiem to aż 203km/h. Co ciekawe, sportowy, turbodoładowany model dostępny był tylko w kolorze czerwonym (Velocity Red Mica) oraz srebrnym (Titanum Gray Metallic). W 2004 roku zbudowano 4000 egzemplarzy limitowanej serii. Produkcja zapewne jeszcze by trwała, ale zakończono ją rok później z powodu pożaru fabryki.

Klasyczna wersja MX-5 z roku 2004 jest jednak po prostu przedstawicielem swojej generacji. Nie różni się specjalnie od swoich poprzedniczek. Auto wygląda nad wyraz dynamicznie, a ponadto posiada świetne właściwości jezdne, a to z uwagi na budowę układu kierowniczego oraz zawieszenia.