Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2005

Mazda MX-5 z roku 2005 to auto drugiej lub trzeciej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.6 16V oraz 1.8 16V. Motor umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś. Twórcy japońskiej marki, jak zwykle postawili na dobre właściwości jezdne samochodu. W układzie kierowniczym zastosowano przekładnię zębatkową, dzięki czemu odznacza się on dużą czułością, a prowadzenie to w takiej sytuacji czysta przyjemność. Przednie zawieszenie opiera się na podwójnych wahaczach, z tyłu zaś zastosowano rozwiązanie w postaci zawieszenia wielokrążkowego. Godnym pochwały osiągnięciem konstruktorów jest uzyskanie idealnego rozkładu masy na obie osie, który wynosi 50:50.

Właśnie w roku 2005 model zdobył aż dwa tytuły: „najlepszy samochód sportowy lat 90.” przyznany przez magazyn Wheels Magazine oraz „jeden z dziesięciu najlepszych samochodów sportowych wszech czasów” od Sports Car International. Jak widać, już pierwsza, mniej zaawansowana generacja zbierała pochwały. Rok 2005 był ostatnim, na jaki przypadała produkcja aut drugiej generacji. Takie „trofea” stanowią jej świetne pożegnanie.

2005 to również rok rozpoczęcia produkcji aut trzeciej generacji. Trwała ona od 17 maja po to, by w sierpniu sprzedawać nowe modele. Kolejny krok postawiony przez Mazdę w ramach modelu MX-5 został postawiony, ponieważ liczba sprzedawanych egzemplarzy zaczęła spadać. Postanowiono więc dać klientom coś zupełnie nowego.

Nadwozie modeli w nowej odsłonie przypomina poprzednią wersję. W dużym stopniu zmieniono jednak wnętrze. Poza tym zmodyfikowano także zawieszenie – z dwuwahaczowego na wszystkich kołach, na przednie wahaczowi i tylne niezależnie. Dla uzyskania jeszcze lepszych właściwości jezdnych, które już w poprzednich generacjach osiągnęły wyjątkowo wysoki poziom, zdecydowano się na wprowadzenie technologii takich, jak system kontroli trakcji oraz ESP. Mazda MX-5 trzeciej generacji prześcignęła swoje poprzedniczki, dzięki czemu stanowi odpowiedź na potrzeby klientów.