Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2006

Mazda MX-5 z roku 2006 to auto trzeciej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.8 oraz 2.0 16V. Auto osiąga długość ok. 4m. Silnik umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś. Twórcy japońskiej marki, jak zwykle postawili na dobre właściwości jezdne samochodu. W układzie kierowniczym zastosowano przekładnię zębatkową i jest wyjątkowo czuły, dzięki czemu prowadzenie staje się źródłem przyjemności. Przednie zawieszenie opiera się na podwójnych wahaczach, z tyłu zaś zastosowano rozwiązanie w postaci zawieszenia wielokrążkowego. Imponującym osiągnięciem konstruktorów jest uzyskanie idealnego rozkładu masy na obie osie, który wynosi 50:50.

Trzecia generacja została wprowadzona na rynek w 2005 roku. Z wyglądu do złudzenia przypomina wcześniejsze wersje. Modyfikacjom poddanogłównie zawieszenie, które zostało zmienione z dwuwahaczowego na wszystkich kołach, na przednie wahaczowe i tylne niezależne. Dla poprawienia właściwości jezdnych wprowadzono system kontroli trakcji ESP. Na wtórnym rynku polskim przeważają samochody ze sztywnym dachem, ponieważ tylko ten rodzaj miał do zaproponowania oficjalny polski importer. Kolejna zmiana to mocniejsze silniki. W wersji 2.0 samochód jest w stanie rozwinąć prędkość 100 km/h w 7,9s.

Ostatnia generacja Mazdy MX-5 nie różni się diametralne od poprzednich. Samochody z tej wersji wciąż mają napęd na tylną oś. Zmieniła się jednak dość istotnie moc silników, która w trzeciej odsłonie bywa znacznie większa niż w przypadku modeli wypuszczanych we wcześniejszych latach. Zachowano jednak bez zmian zdejmowany dach, przy czym warto wiedzieć, że dach zamocowany w egzemplarzach dostępnych na polskim rynku wtórnym jest najczęściej sztywny. Taka prawidłowość wynika z bardzo prozaicznej przyczyny – tylko taką opcję oferował bowiem oficjalny polski importer. Roczniki trzeciej generacji również są jednak dynamiczne i niezawodne – jak zresztą większość aut tworzonych przez japońskiego producenta na przestrzeni lat.