Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2007

Mazda MX-5 z roku 2007 to auto trzeciej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.8 oraz 2.0 16V. Silnik został zamontowany z przodu. Napęd, jak w poprzednich rocznikach, obejmuje tylną oś. W przypadku aut III generacji twórcy postanowili dodatkowo poprawić i tak już świetne właściwości jezdne. Zmodyfikowano w tym celu zawieszenie. Wcześniej było dwuwahaczowe na wszystkich kołach, potem zmieniono je na przednie wahaczowi i tylne niezależne.

Dla uzyskania jeszcze bardziej znaczącej poprawy właściwości jezdnych wprowadzono technologie takie, jak system kontroli trakcji czy ESP. Nadwozie modeli w nowej odsłonie nie różni się jakoś szczególnie od tego, które posiadały poprzednie wersje.

Ostatnia generacja Mazdy MX-5 nie różni się diametralne od poprzednich. Istotnej zmianie uległa jednak chociażby moc silników, która została dodatkowo zwiększona. Już w przypadku samochodów drugiej generacji dokonał się w tym zakresie duży przełom względem pierwszej odsłony. Jak widać, w każdym kolejnym „pokoleniu” MX-5 staje się zdecydowanie silniejsza. W przypadku wersji 2.0 samochód jest w stanie rozwinąć prędkość 100 km/h w 7,9s.

Zachowano jednak bez zmian zdejmowany dach, przy czym warto wiedzieć, że dach zamocowany w egzemplarzach dostępnych na polskim rynku wtórnym jest najczęściej sztywny. Taka prawidłowość wynika z bardzo prozaicznej przyczyny – tylko taką opcję oferował bowiem oficjalny polski importer. Roczniki trzeciej generacji również są jednak dynamiczne i niezawodne – jak zresztą większość aut tworzonych przez japońskiego producenta na przestrzeni lat.

Egzemplarze z roku 2007 stanowią szablonowy przykład własnej generacji. W tym roku nie wprowadzono żadnych spektakularnych zmian ani w wyglądzie, ani we właściwościach. Faktem jest jednak, że trzecia generacja to auta całkiem nowoczesne i, jak na Mazdę przystało, niezawodne. Nadwozie okazuje się być wyjątkowo atrakcyjne – z dynamicznością mu „do twarzy” (lepiej byłoby chyba powiedzieć „do maski”).