Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2009

Mazda MX-5 z roku 2009 to auto trzeciej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.8 oraz 2.0 16V. Auto osiąga długość ok. 4m. Silnik umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś. W 2009 nieco odświeżono model. Zmiany polegały m.in. na przemodelowaniu przodu, który miał bardziej przypominać zupełnie nowe modele japońskiego producenta. Dodano większy grill, a także nowe reflektory. Poza tym zmianom nie oparły się również progi, tylny zderzak oraz tylne lampy. Wersje Touring i Grand Touring z miękkim dachem wyposażono w grill siatkowy z chromowanym obramowaniem. Roadster Coupe z twardym dachem również otrzymał chromowany grill, przednie lampy i klamki również zostały obdarzone chromowaniem. Zmianom zostało poddane również wnętrze. Deskę rozdzielczą przyciemniono, a ponadto zmodyfikowano układ graficzny wskaźników. Usunięto także występy w kieszeniach drzwiowych, aby zapewnić dodatkowe miejsce na nogi.

Zmodernizowano również silnik. Ten o objętości 2l mógł już wówczas osiągać moc 167 KM w przypadku skrzyni manualnej, a 158 KM przy automatycznej skrzyni biegów. Dodatkowo dostrojono zawieszenie i skrzynię biegów, przez co zmiana biegów stała się zdecydowanie bardziej płynna.

Rocznik 2009 wciąż posiada jednak napęd na tylną oś. Zmianie uległa znowu moc silników, która niemal z każdym rokiem staje się coraz większa – gdy porówna się ją z rocznikami pierwszej generacji, zaczyna się dostrzegać przepaść.

Ostatnia generacja Mazdy MX-5 nie różni się diametralne od poprzednich. Samochody z tej wersji wciąż mają napęd na tylną oś. Bez zmian trzyma się zdejmowany dach, przy czym warto wiedzieć, że dach zamocowany w egzemplarzach dostępnych na polskim rynku wtórnym jest najczęściej sztywny, bo tylko taką opcję oferował bowiem oficjalny polski importer. Roczniki trzeciej generacji również są jednak dynamiczne i niezawodne – jak zresztą większość aut tworzonych przez japońskiego producenta na przestrzeni lat. Mazda MX-5 z 2009 roku to niezły wybór.