Dealer Mazdy

Mazda MX-5 rok 2011

Mazda MX-5 z roku 2011 to auto trzeciej generacji. Model napędzany jest silnikiem benzynowym 1.8 oraz 2.0 16V. Silnik umieszczony jest z przodu. Napęd obejmuje tylną oś. 2011 to dość nietypowy rok dla Mazdy MX-5. Właśnie wówczas BBR (Brodie Britain Racing) z Brackley zaproponował producentowi pakiet odnawiający pierwszą generację modelu. Ów pakiet postanowił wyposażyć w turbosprężarkę, dzięki której możliwe stało się zwiększenie mocy silnika do 220 KM, a momentu obrotowego do 237 Nm. Dzięki temu prędkość maksymalna wzrosła do 230km/h, a przyspieszenie do 100km/h stało się osiągalne w ciągu 5,5s, co stanowi nie lada wyczyn. Pakiet zawiera również inercooler oraz cyfrowy ECU. Pakiet odnawiający obejmował również odrdzewianie, malowanie, wymianę foteli, kół oraz innych detali. Na początku 2011 roku cena takiego pakietu wynosiła 7500 funtów.

Poza tym w 2011 roku w MX-5 nie zaszły jakieś znaczące zmiany. Do tych większych należy wprowadzenie mocniejszych silników. W wersji 2.0 samochód jest w stanie rozwinąć prędkość 100 km/h w 7,9s. Produkowane modele stanowiły wierne odzwierciedlenie właściwości generacji. Zawieszenie w tym modelu z przodu jest wahaczowe, a z tyłu niezależne. Właściwości jezdne są naprawdę dobre – ich poprawa nie jest palącą potrzebą. W III generacji dla uzyskania jeszcze lepszych możliwości w tym zakresie wprowadzono system kontroli trakcji i ESP. Warto wiedzieć, że na wtórnym rynku polskim przeważają samochody ze sztywnym dachem, ponieważ tylko ten rodzaj miał do zaproponowania oficjalny polski importer.

Poza tym MX-5 III generacji posiada mnóstwo zalet, do których można zaliczyć przede wszystkim bezpieczeństwo i wygodę jazdy, a także wyjątkowo ładne i efektownie się prezentujące nadwozie.