Dealer Mazdy

Mazda MX-6

mx-6

Mazda MX-6 w Europie występuje w wersji coupe i posiada 4 miejsca. Produkowano ją w latach 1992-1997. Jej karoseria ma obły kształt i prezentuje się naprawdę wyjątkowo korzystnie, osiągając przy tym aż 4,6m długości przy zaledwie 1,3m wysokości! Zaiste interesujący efekt stwarza podobna zabawa wymiarami. W wersjach, w których pojawiał się mocniejszy silnik producent instalował seryjnie spojler na pokrywie bagażnika. W modelach ze słabszym motorem udziwnienie w postaci spojlera było opcjonalne i zależało od gustu kupującego.

Początkowo w autach sprzedawanych tylko w Japonii źródłem napędu był silnik o pojemności 1.8 i mocy 115 KM, ale po czasie pojemność zwiększono do dwóch litrów, przy czym moc pozostała taka sama. Przez cały okres produkcji możliwy był wybór widlastego motoru sześciocylindrowego o pojemności 2.5 litra. MX-6 produkowano także w wersji 4WD – z napędem na cztery koła. Wnętrze prezentuje się nienajgorzej, choć zawsze mogłoby być bardziej dopracowane. Nie można jednak narzekać na jego funkcjonalność. Miejsce poszczególnych elementów usytuowanych na desce rozdzielczej jest świetnie rozplanowane i kolokwialnie mówiąc – wszystko jest „pod ręką”. Ponadto deska rozdzielcza wygląda dosyć nowocześnie i ma sportowy „polot”. Fotele są wygodne, a także wystarczająco szerokie, dodatkowo zapewniają odpowiednie podparcie z boku. Wnętrzne wykończone jest dobrej jakości materiałami, które razem prezentują się naprawdę interesująco. Niestety na poczucie komfortu ujemnie wpływa dość mierne wyciszenie, przez które kierowca i pasażerowie są katowani rykiem silnika i świstem powietrza przy szybkiej jeździe.

Mazda MX-6, First generation (1987–1992), Wikipedia

Mazda MX-6, First generation (1987–1992), Wikipedia

 

MX-6 posiada liczne udogodnienia w postaci napędu na wszystkie koła i wszystkich kół skrętnych, co pozwala na uzyskanie większej pewności prowadzenia i daje możliwość bardziej sprawnego i dynamicznego pokonywania zakrętów i łuków . Ponadto od 1995 roku w kabinie zaczęto instalować dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, co bardzo wywarło bardzo korzystny wpływ na poziom bezpieczeństwa eksploatacji.

W przypadku MX-6 istnieją trzy możliwe do zamontowania wersje silników. Pierwszy to niewielki 1,8-litrowy motor o mocy 115 KM. Nie zapewnia on imponujących osiągów. Dostępna jest również wersja 2,0, ale moc jest w nim taka sama i gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w 9,1s. Prędkość maksymalna, jaką można osiągnąć to 200 km/h. Jeszcze później wprowadzono widlasty silnik sześciocylindrowy o objętości skokowej 2,5l. Jest w stanie zaprezentować moc równą 164 KM lub w niektórych przypadkach 200 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi tak w jednej, jak i w drugiej wersji 212 Nm. Motor o mniejszej mocy pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,5s, natomiast silniejsza – w 6,3s. Prędkość maksymalna to odpowiednio 225 lub 235 km/h. Podstawowa skrzynia to 5-biegowa wersja manualna. Dostępne są również modele wyposażone w 5-biegowy automat.

 

Mazda MX-6, Second generation (1991–1997), Wikipedia

Mazda MX-6, Second generation (1991–1997), Wikipedia

Mazda MX-6 to z całą pewnością jeden z najbardziej udanych modeli japońskiego producenta. Na rynku polskim nie znalazł się on jednak nigdy w oficjalnej sprzedaży, a szkoda – wszystkie obecnie dostępne egzemplarze pochodzą od prywatnych importerów, sprowadzających samochody tego typu najczęściej z Niemiec lub Stanów Zjednoczonych. W związku z powyższym faktem dostępność tego modelu w Polsce jest raczej niewielka. Samochodów tych nie spotyka się często na polskich drogach. Tym niemniej, dostępne egzemplarze charakteryzują się niezawodnością – awarie zdarzają się na szczeście wyjątkowo rzadko. W ramach podsumowania warto jednak dodać, że Mazda MX-6 ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Troskliwy właściciel będzie z tego modelu zadowolony jeszcze przez długie lata, oczywiście pod warunkiem, że kupione auto jest bezwypadkowe – te po wypadkach szybko korodują.