Dealer Mazdy

Mazda RX-8 rok 2003

Mazda RX-8 z roku 2003 pracuje na silnikach benzynowych. Model jest wyposażony w silnik z tłokiem obrotowym opatentowany przez uwielbianego przez konstruktorów Mazdy Feliksa Wankla, nazywany zresztą po prostu silnikiem Wankla.  Jest on zdecydowanie bardziej wydajny od tradycyjnych benzynowych jednostek napędowych, tym niemniej pochłania niestety większe ilości paliwa ze względu na dużą powierzchnię zewnętrzną cylindra. Wiąże się to dodatkowo ze stosunkową znaczącą utratą ciepła. Silnik zamontowano z przodu, napęd poprowadzony został na tylną oś. Pojemność skokowa wynosi 2x654cm3, a maksymalna moc mieści się w przedziale 192-250 KM. Co ciekawe motor zastosowany po raz pierwszy przez Mazdę w 2003 roku otrzymał prestiżową nagrodę „International Engine of the Year”.

Mazda RX-8 to, szumnie mówiąc, coś w rodzaju legendy na rynku samochodowym. Popyt na ten model był tak duży, że w latach 2003-2012 (pełny okres produkcji) wypuszczono na rynek aż 192 094 egzemplarzy. To bez wątpienia zdumiewający wynik. Model wycofano tylko i wyłącznie ze względu na wyśrubowane normy emisji spalin, którym wyposażony w silnik spalinowy samochód nie był w stanie sprostać. Kiedy auto miało swój debiut, zachwyt wywołały znakomite osiągi i naprawdę dobre właściwości jezdne uzyskane dzięki wprowadzeniu do modelu kolejnej generacji legendarnych silników Wankla. Nadwozie auta okraszone zostało obłościami i krzywiznami, które zestawiono ze sobą w perfekcyjnych wręcz proporcjach, co nadaje autu zdecydowanie atrakcyjny wygląd. Zupełnie tak, jak wiele aut Mazdy, to również posiada idealne rozłożenia masy na dwie osie w stosunku 50-50. Zachwyca również układ kierowniczy, który okazuje się wyjątkowo sprawny i czuły.

Samochód jest wdzięczny w eksploatacji, a ponadto wygląda bardzo dynamicznie, jest przy tym, trzeba przyznać, wyjątkowo estetycznie wykonany. Co ciekawe, auto jest wyjątkowo medialne. Było niejednokrotnie używane podczas kręcenia filmów. Pojawia się również w grach komputerowych.