Dealer Mazdy

Mazda RX-8 rok 2008

Mazda RX-8 z roku 2008 pracuje na silniku spalinowym z tłokiem cylindrowym pomysłu Feliksa Wankla, który konstruktorzy Mazdy zdają się darzyć szczególną estymą. Ów silnik charakteryzuje się dużą wydajnością i imponującymi osiągami. Jego pojemność skokowa wynosi 2x654cm3, a maksymalna moc mieści się w przedziale 192-250 KM. Pozwala on na uzyskanie świetnego przyspieszenia i ogromnych prędkości. Jest on maszyną powszechnie docenianą, na co wskazywałby fakt, że w 2003 roku otrzymał prestiżową nagrodę „International Engine of the Year”. Motor, który Mazda zastosowała jako pierwszy producent na rynku, nie jest jednak pozbawiony mankamentów. Przez wzgląd na dużą moc, a także sporą powierzchnię cylindra pochłania on przeogromne ilości paliwa, a ponadto niestety stosunkowo szybko się wychładza. Silnik w tym modelu zamontowano z przodu. Auto napędzane jest na tylną oś.

Mazda RX-8 zapracowała sobie na miano pojazdu kultowego. Świadczą o tym chociażby wskaźniki sprzedaży, które głośno i wyraźnie informują, że model od 2003 do 2012 roku sprzedał się w 192 094 egzemplarzy. Robi wrażenie, prawda? Gdyby nie rygorystyczne ograniczenie emisji spalin, linia praca na linii produkcyjnej zapewne do tej pory szłaby pełną parą.

Nic dziwnego, że to auto stanowi żywą legendę i stanowi inspirację dla twórców filmów i gier komputerowych. Jest wyjątkowo dynamiczne, silne, niezawodne, czym wyróżnia się na tle konkurencji. Świetne właściwości jezdne, charakterystyczne dla modeli wypuszczanych przez Mazdę, w tym przypadku to po prostu najczystsza wirtuozeria. Auto wykazuje świetną przyczepność, a ponadto jest wyjątkowo trwałe i zdolne do rozwijania ogromnych prędkości (kształt nadwozia jest w stanie zmniejszyć opór do wyjątkowo sprzyjających szybkiej jeździe wartości). Nic dziwnego, że Mazda CX-8 stała się żywą legendą i przez cały okres produkcji biła wszelkie rekordy sprzedaży. Pojazd rzeczywiście wyróżnia się na korzyść na tle konkurentów innych marek i wciąż cieszy się popularnością.